10+1 αστυνομικές ιστορίες
Δράμα, Κομοτηνή, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Νεκρομαντείο Αχέροντα, Ναύπλιο, Λογκανίκος Λακωνίας, Αρεόπολη, Λος Άντζελες: κάθε τόπος είναι δυνάμει ένας τόπος μίσους, φθόνου, πίκρας, πόθου, αυτοδικίας, μένους, τρέλας και, τελικά, εγκλήματος. Ωστόσο, σε κάθε τόπο το κοινωνικό «μικροκλίμα», οι άνθρωποι με τις συνήθειές τους, η ιστορία του, οι κρυφές ή φανερές αντιθέσεις στην τοπική τάξη πραγμάτων κ.λπ. είναι στοιχεία που σφραγίζουν κάθε έγκλημα που συμβαίνει στην επικράτειά του με ιδιόμορφα χαρακτηριστικά.
Τα 10+1 διηγήματα αυτού του τόμου, από ισάριθμους δοκιμασμένους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας, αποδεικνύουν ότι ο τόπος προδίδει, αν όχι πάντα τον ένοχο, σχεδόν πάντα κάποια δραματική αλήθεια που επιμελώς επιχειρείται να κρυφτεί πίσω από την τουριστική, ιστορική, φυσιολατρική ή όποια άλλη μεταμφίεσή του.
Ο Τόπος πρόδωσε τον Ένοχο είναι μια πρωτότυπη «γεωγραφία εγκλημάτων» που διαβάζεται ως σπονδυλωτό αστυνομικό «μυθιστόρημα» και όπου κάθε κεφάλαιο-διήγημα ταξιδεύει τον αναγνώστη από έγκλημα σε έγκλημα και από τόπο σε τόπο με τον πειστικό τρόπο της καλής αστυνομικής λογοτεχνίας.
(...) 'Aραγε ο τόπος εκτέλεσης ενός εγκλήματος μπορεί να επηρεάσει το δολοφόνο, να διαμορφώσει το είδος του φόνου και τον τρόπο με τον οποίο εκτελεί μια εγκληματική πράξη; (...)
Οι φόνοι που περιγράφουν η Γεωργία Παπαλυμπέρη και ο Παναγιώτης Γιαννουλέας εμποτίζονται από την τραχύτητα της λακωνικής γης (Λογκανίκος, Αρεόπολη), οι φόνοι του Αργύρη Παυλιώτη και του Δημήτρη Κεραμέως φέρουν το στίγμα της εξεζητημένης μεγάλης πόλης (Θεσσαλονίκη, Καβάλα), οι ιστορίες του Γιάννη Πανούση και του Γιάννη Ράγκου διαπνέονται από τον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του τόπου αλλά και της εποχής, όπως βλέπουμε στη δεύτερη ιστορία (Κομοτηνή, Ναύπλιο). Και πώς θα ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει ο ποταμός Αχέροντας και η αποξηραμένη πια Αχερουσία λίμνη το τραγικό συμβάν που αφηγείται η Κωνσταντίνα Μόσχου; Στο διήγημα της Κυριακής Γεροζήση δεν πρωταγωνιστεί μόνο η Λάρισα, αλλά και η εποχή της δικτατορίας, ενώ στο διήγημα της Αθηνάς Μπασιούκα συναντάμε μια σινεφίλ αναφορά στην Ψυχώ του Χίτσκοκ και στο Χόλυγουντ. Το φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους και η Δράμα, η πόλη που το φιλοξενεί, πρωταγωνιστούν εξίσου με τους ήρωες στο διήγημα της Μιμής Φιλιππίδη-Θεοχάρη, ενώ η τελευταία ιστορία του Νεοκλή Γιαννόπουλου είναι ό,τι ακριβώς λέει ο τίτλος της, ένα «Κρυπτόλεξο» - για δυνατούς λύτες.
Οι συγγραφείς του βιβλίου: Κυριακή Γεροζήση, Παναγιώτης Γιαννουλέας, Δημήτρης Κεραμεύς, Κωνσταντίνα Μόσχου, Αθηνά Μουντάνου-Μπασιούκα, Γιάννης Πανούσης, Γεωργία Παπαλυμπέρη, Αργύρης Παυλιώτης, Γιάννης Ράγκος, Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη και ο Νεοκλής Γαλανόπουλος